Hotels

9 maart 2015 - Haarlem, Nederland

Net als in Nederland zijn de hotels in de Verenigde Staten verschillend qua niveau, uitstraling, grootte van de kamers enzovoort.

Ik ben bezig om de hotels toe te voegen aan de rondreis, maar echt makkelijk is dit niet altijd. Wel geldt: hoe verder van het centrum, hoe goedkoper het hotel. Zo ook voor New York. Maar daar waar je in alle overige steden je buiten het centrum kan boeken en tegen normaal tarief (ongeveer $ 10 per dag) kan parkeren (we hebben niet voor niets een auto), is in New York iedere vierkante meter kostbaar. Op Manhattan dan. Hier kan Amsterdam (en tegenwoordig Haarlem ook) nog wat van leren: tarieven van $ 8 to $ 14 per uur zijn eerder regel dan uitzondering. Gelukkig hebben we een hotel gevonden in Brooklyn. Qua grootte kan het de vergelijking van een dubbele bezemkast goed doorstaan maar we hebben gratis parkeren, een eigen bed en douche en de metro naar Manhatten stopt om de hoek op 100 meter lopen.

Wat een verschil met Washington. Op 20 mijl van het Witte Huis zitten we voor dezelfde prijs als in New York in het Hilton. Vlak bij Dulles en dicht bij de snelweg naar Pittsburg, dus we hoeven, als we Washington verlaten, niet door de stad heen.

Intussen ook de hotels in Boston (14 mijl rijden van Fenway Park) en Niagara Falls (Canadese kant) geboekt. We zitten op 1/3. Voor de overige hotels even afwachten op de aanbiedingen van Bookings.com, ebookers of expedia. We blijven Hollanders, toch?